Wie zijn wij?


Het onderwijsteam van basisschool de Komeet


 
Dit zijn wij dus.
Het onderwijsteam biedt uitdagend en gedegen onderwijs, in een veilige en vertrouwde leeromgeving. Onze interactie met leerlingen, ouders en elkaar is echt en oprecht.

Groepsbezetting in schooljaar 2020-2021
 
 Maandag   Dinsdag  Woensdag  Donderdag  Vrijdag
 Groep 1-2a  Juf Esther  Juf Esther  Juf Ingrid  Juf Ingrid  Juf Ingrid
 Groep 1-2b  Juf Marleen  Juf Marleen  Juf Marleen  Juf Tirza  Juf Tirza
 Groep 3a  Juf Karlijn  Juf Karlijn  Juf Annemiek  Juf Annemiek  Juf Annemiek
 Groep 3b  Juf Amanda   Juf Amanda  Juf Amanda  Juf Amanda  Juf Inge
 Groep 4a  Juf Lotte  Juf Lotte  Juf Lotte  Juf Lotte  Juf Marian
 Groep 5a  Juf Annelies S.  Juf Annelies S.  Juf Annelies S.  Juf Diana  Juf Diana
 Groep 6a  Juf Marie-Cecile   Juf Marie-Cecile  Juf Marie-Cecile   Juf Marie-Cecile   Juf Marie-Cecile
 Groep 6b  Juf Ageeth  Juf Marian  Juf Ageeth  Juf Ageeth  Juf Ageeth
 Groep 7a  Juf Patrice  Juf Patrice  Juf Patrice  Juf Patrice  Juf Patrice
 Groep 8a  Meester Joost  Meester Joost  Meester Joost  Meester Joost  Meester Joost
 Groep 8b  Juf Doortje  Juf Doortje  Juf Doortje  Juf Doortje  Juf Doortje
 Directeur  Meester Joris  Meester Joris  Meester Joris  Meester Joris -
 Onderbouwcoördinator  Juf Amanda  Juf Amanda  Juf Amanda  Juf Amanda -
 Bovenbouwcoördinator  Meester Joost  Meester Joost  Meester Joost  Meester Joost  Meester Joost
 Intern begeleider -  Juf Ine  Juf Ine  Juf Ine  Juf Ine
 Onderwijsassistent -  Juf Peet  Juf Peet  Juf Peet -
 Arrangementen - - - -  Juf Inge
 NT2 leerkracht  Juf Diana - - -
 Leerkracht rekenplusgroep - - - -  Juf Annemiek
 Kangoeroeleerkracht -  Juf Marloes - - -
 Kangoeroeleerkracht -  Juf Anneke - - -
 Conciërge  Liesbeth  Liesbeth -  Liesbeth -
 Administratie  Thea - - - -


Basisschool de Komeet heeft op 24 augustus 2020, de eerste schooldag in schooljaar 2020-2021, 11 groepen met 270 leerlingen.
Tijdens schooljaar 2020-2021 start er weer een extra instroomgroep. Dat is groep 1c.


 

Wat vinden onze leerkrachten?


Wij zijn er van overtuigd dat kinderen heel goed tot leren komen als hun welbevinden goed is. Een goed pedagogisch klimaat waar kinderen zich veilig en vertrouwd voelen, is voor ons de belangrijkste voorwaarde. Op basisschool de Komeet besteden we daar dan ook veel aandacht aan. We leren kinderen hoe ze goed om kunnen gaan met zichzelf en de ander. 

We bieden uitdagend en gedegen onderwijs. Dat betekent bovenal dat we zorgen voor de uitdagingen die een groep nodig heeft. Dat betekent ook dat we 'naar boven en naar beneden' differentiëren in niveau met groepjes leerlingen, na de basisinstructie in de klas. We kiezen en gebruiken gedegen lesmethodes die passen bij de kenmerken van onze leerlingen. Over het algemeen zijn dat lesmethodes die wat meer uitdaging bieden dan de 'gemiddelde' lesmethodes in Nederland. Dat zorgt voor passende uitdagingen in de lessen voor onze leerlingen.  

We zijn echt betrokken bij de leefwereld van onze leerlingen. Dat zijn we oprecht. We vertellen zelf ook aan de leerlingen wat wij meemaken. Zo ontstaat er een echt én oprecht contact met elkaar. We vertellen ouders als er iets goed gaat en durven het ook te zeggen als een leerling bijzonder goed (of soms minder fijn) gedrag vertoont op school. Als 'mede-opvoeders' weten we dat ouders het beste willen voor hun kind. Wij weten hoe dat het leren in de groep gaat en wat we er samen aan kunnen veranderen, als dat nodig is.

We zorgen er op de Komeet voor dat onze leerlingen zich cognitief, creatief en sociaal-emotioneel goed ontwikkelen. We werken met het leerstofjaarklassensysteem. We werken vanaf groep drie het liefste met één 'jaarlaag' per groep. We maken gebruik van de nieuwste én bewezen inzichten over de beste didaktieken in het basisonderwijs. Dit organiseren wij op de volgende wijze:
  1. We sluiten aan bij verschillende cognitieve onderwijsbehoeften van leerlingen. Het basisaanbod geldt daarbij voor álle leerlingen. Het niveau van ons basisaanbod is de afgelopen jaren verhoogd t.o.v. wat landelijk wordt gehanteerd. Daarnaast komen we tegemoet aan onderwijsbehoeften van leerlingen die verrijkings- of verdiepingsstof nodig hebben, door te werken met een speciaal ontwikkeld programma. Voor leerlingen met een mogelijke reken- en taalachterstand wordt ook een passend aanbod ingezet. Deze extra ondersteuning staat beschreven in ons schoolondersteuningsprofiel.
     
  2. De instructie in de klas vindt plaats volgens een bewezen, effectief instructiemodel. Dat levert onze leerlingen kwalitatief goed onderwijs op. Dat is namelijk het onderwijs waar leerlingen recht op hebben. Door regelmatig bijscholing te volgen over goede instructie, didaktiek en pedagogiek, kunnen wij leerlingen betrokken én actief maken in de les.
  1. Wij bieden betekenisvolle activiteiten aan die actueel zijn én passen bij de belevingswereld van onze leerlingen. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen de kennis en vaardigheden leren die nodig zijn om goed te functioneren in de huidige maatschappij. We bereiden ze goed en gedegen voor op het voortgezet onderwijs, dat is onze taak.
 
We hechten veel belang aan een goede samenwerking met ouders. Betrokkenheid van ouders bij hun kind en school is nodig om samen een goede opvoeding te realiseren. Ouders kennen hun kind het beste. Basisschool de Komeet is 'medeopvoeder' van ouders en zorgt voor basisvaardigheden die passen bij de basisschoolperiode. Een goed contact tussen kind, ouder en school heeft altijd goede effecten op de ontwikkeling van uw kind, onze leerling.